اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

  • ۰
  • ۰

ویزر لیپو چیست؟

داشتن تناسب اندام و حفظ آن خواسته هریک از ماست. بسیاری از ما تابحال سراغ رژیم‌های غذایی و روش‌های گوناگون لاغری رفته‌ایم که بعد از مدتی از انجام آن دست کشیده‌ایم. یکی از روش‌های جدید لاغری و پیکرتراشی ویزر لیپو است. شاید نام ویزرلیپو را شنیده باشید، اما از جزییات آن اطلاعی نداشته باشید. در این مقاله به معرفی روش ویزرلیپو، مزایا، هزینه و عوارض آن می‌پردازیم.

ویزر لیپو چیست؟

ویزر لیپو یکی از روش‌های پیکرتراشی است. در این روش از ارتعاش امواج اولتراسوند برای کوچک کردن و سپس خارج کردن چربی‌ها استفاده می‌شود. اگر نمی‌دانید امواج اولتراسوند چیست، باید گفت امواج صوتی بی‌خطری که در سونوگرافی‌ها نیز اساس کار هستند. این امواج به درون بدن فرد هدایت می‌شوند و با ارتعاش خود چربی‌های بدن را کوچک می‌کنند. بعد از مایع سازی و کوچک‌کردن چربی‌ها آن‌ها را با سوزن مخصوص خارج می‌کنند. به دلیل کم‌خطر بودن امواج اولتراسوند سلول‌های چربی آسیب نمی‌بینند و پس از خروج هنوز زنده می‌مانند.

از ویزر لیپو برای کوچک کردن کدام قسمت‌های بدن استفاده می‌شود؟

به طور معمول قسمت‌هایی که رسوبات سرسخت چربی در آن‌ها تجمع پیدا کرده مانند شکم، ران و قسمت زیر بازوها بهتر به ویزرلیپو جواب می‌دهند. با این‌ حال ویزر لیپو روی مناطق حساس‌تری همچون گردن و غبعب نیز به خوبی عمل کرده‌ است. به طور کلی مناطق زیر می‌توانند تحت انجام ویزرلیپو قرار بگیرند:

  • گردن و چانه
  • قسمت زیر بازوها
  • قفسه سینه
  • شکم
  • ران‌ها
  • باسن
  • زانو و مچ پا

 نکته مهم این است که در روش ویزر لیپو علاوه بر خارج‌سازی چربی‌ها انتقال آن‌ها بین بافت‌های مختلف بدن نیز ممکن است. مثلا می‌توان چربی‌ها را از بافت پرچربی به بافت‌های لاغر و کوچک‌تر انتقال داد. این روش برای کسانی که می‌خواهند اندازه بافت مورد نظر خود را یک تا دو سایزکاهش دهند بسیار مناسب است.

چه کسانی می‌توانند ویزر لیپو انجام دهند؟

از انجایی که ریسک عمل ویزر لیپو از سایر روش‌های لیپوساکشن کمتر است، برای افراد بیشتری قابل انجام است. همه کسانی که فکر می‌کنند، قسمت خاصی از بدنشان نیازمند کوچک شدن و حذف چربی‌ است، می‌توانند کاندید انجام ویزر لیپو باشند. قسمت‌هایی از بدن که به رژیم‌های لاغری و ورزش کردن جواب نمی‌دهند با ویزر لیپو قابل کوچک شدن هستند اما ویزرلیپو برای درمان چاقی‌های مفرط روش ایده‌آلی نیست و معمولا برگشت‌پذیر است. اگرچه انجام عمل ویزرلیپو محدودیت سنی ندارد، اما عموما برای افردا حدود سی تا چهل ساله به نتایج بهتری می‌رسد.

مزیت‌های روش ویزرلیپو

  1. نسبت به لیپوساکشن سنتی هنگام خارج سازی چربی به بافت‌های مجاور آسیب کمتری وارد می‌کند.
  2. نیاز به برش‌های جزیی دارد و بدون نیاز به بخیه زخم‌های کمتری ایجاد می‌کند.
  3. احتمال ایجاد عفونت، کبودی و ورم در ویزر لیپو کمتر است.
  4. زمان بهبودی فرد بسیار کوتاه‌تر است.
  5. با توجه به هدف‌گیری چربی، احتمال آسیب به عروق و اعصاب مجاور چربی کمتر است.
  6. می‌تواند بافت‌های دچار سلولیت را از بین ببرد‌.
  7. بافت پس از ویزرلیپو دچار شل شدگی نمی‌شود بلکه سفت‌تر می‌شود.
  8. درد و عارضه کمتری ایجاد می‌کند.

انجام ویزر لیپو برای چه کسانی ممنوع است؟

خانم‌های باردار و یا شیرده نمی‌توانند عمل ویزرلیپو داشته باشند، اما پس از اتمام دوران شیردهی

می‌توانند به جراح مراجعه کرده و تحت جراحی قرار بگیرند.

کسانی که به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا هستند، به هیچ وجه نباید ریسک هیچ‌گونه جراحی غیرضروری را بپدیرند.

افراد دیابتیک نیز جزو گرو‌ه‌های پرخطر هستند. ایجاد زخم و التهاب در بدن این افراد می‌تواند خطرات زیادی ایجاد کند.

کسانی که به بیماری‌های خونی و اختلالات انعقادی مبتلا هستند. همچنین کسانی که  داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند، نباید تحت جراحی ویزر لیپو قرار بگیرند.

کسانی که بیماری تنفسی مانند آسم و … دارند، نباید ویزرلیپو کنند، زیرا تزریق ماده بی‌حسی می‌تواند سبب حساسیت و مشکلات تنفسی شود.

اقدامات پیش از انجام ویزرلیپو

همانند هر نوع جراحی دیگری، پیش از انجام ویزرلیپو لازم است یک آزمایش خون کامل بدهید. پزشک حتما پیش از عمل شما را معاینه فیزیکی و بالینی خواهد کرد. جراح در طول این معاینات سوالاتی از شما می‌پرسد که لازم است با دقت تمام به آن‌ها پاسخ دهید.

سابقه انجام هرگونه عمل جراحی را به پزشکتان اطلاع دهید.

سابقه ابتلا خود و خانواده‌تان به هرنوع بیماری از جمله فشارخون، دیابت، تیرویید، بیماری‌های قلبی-عروقی،کلیوی و کبد را به پزشکتان گزارش دهید.

پزشک را در جریان حساسیت‌های دارویی و غذایی خود قرار دهید. اگر به مصرف داروهایی مثل پنی‌سیلین و … حساسیت دارید، لازم است پزشک بیهوشی نیز در جریان قرار گیرد.

در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید، نوع دارو را به پزشک بگویید. لازم است مصرف بعضی داروها را پیش از عمل متوقف کنید. مثلا داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و…

هرگونه اعتیاد به سیگار، الکل، توتون و عادات غذایی و رفتاری خود را به پزشک اطلاع دهید.

پیش از انجام ویزر لیپو پزشک متخصص یک طرح کامل از بافت‌های تحت جراحی ترسیم می‌کند که در مورد آن با شما صحبت خواهد کرد.

 چهت اصلاع بیشتر درباره عمل ویزر لیپو میتوانید اینجا کیک کنید.

منبع : draliasgharsalahi.com

  • ۰۰/۰۶/۰۱
  • حمید معبودی

ویزر لیپو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی