اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جدیدترین روش کاشت مو در این مرکز به روشهای زیر قابل انجام است.

روش کاشت موی FUT:

تکنیکی که ما در این روش استفاده می کنیم در واقع پیوند دادن واحدهای فولیکولی یا کاشت مو FUT  (follicular unit grafting) نامیده می شود. این روش کاشت مو بسیار حالت طبیعی ایجاد می کند. در این بیمار تنها یک جلسه تحت پیوند مو قرار می گیرد و ظاهری طبیعی بدست می آورد. در روش کاشت موی FUT ، واحد های فولیکولی (گرافت) موی طبیعی جدا می شوند. در این روش از پشت سر بیمار قطعه ای از پوست با فولیکول برداشته می شود می شود. این روش بسته به تعداد قطعات پیوند چندین ساعت بطول می انجامد. برای کاشت مو یک قطعه ۲۰۰۰ تایی ، متوسط زمان حدود ۶ ساعت است. در این روش بیهوشی موضعی (مانند بیهوشی مورد استفاده در دندانپزشکی) و یک آرام بخش و استراحت یا تماشای فیلم / تلویزیون استفاده می شود. بیهوشی موضعی تنها بخش دردناک جلسه است و تکنیک فوق معمولا ناراحتی کمتری نسبت به دندانپزشکی ایجاد می کند. بانداژ سر اجتناب ناپذیر است. روز بعد بیمار مجددا مراجعه می کند تا منطقه مورد بررسی قرار گیرد و شسته شود. پس از انجام مراحل، بیمار پوسته پوسته شدن و قرمزی خفیفی در ناحیه گیرنده خواهد داشت که حدود ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد و ریزش موهای پیوند شده در چند هفته اول طبیعی است. موها پس از آن مجددا باز می گردند در حدود سه تا چهار ماه شروع به رشد مجدد می کنند. نتایج اغلب حدود شش ماه و یا مدت طولانی تری قابل مشاهده نیست و حدود ۱۲ ماه بعد مشهود است. نتایج دائمی خواهند بود.

هدف ما ایجاد یک ظاهر طبیعی و همچنین تراکم کافی از مو است و در این خصوص مقالات زیادی که معرفی کننده راه های رسیدن به این هدف هستند  ارائه کرده ایم. ما مهارت کافی بمنظور ایجاد نتایج طبیعی را دارا هستیم. به طور کلی، نیمه جلویی سر که بی مو باشد، برای ایجاد یک پوشش طبیعی، نیاز به تنها یک جلسه درمان دارد. نیمه پشتی را نیز می توان در یک جلسه تکمیل کرد. تعداد جلسات “کاشت مو” در روش کاشت موی FUT بسته به تراکم مورد نظر بیمار انجام می شود. تعداد موهای پیوندی که در یک جلسه پیوند زده می شود و تعداد و تکرار جلسات پیوند مو بستگی به خصوصیات فردی هر بیمار دارد که برای هر بیمار پیش از آن برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال، موهای ضخیم نسبت به موهای نازک پوشش دو برابری ایجاد خواهند کرد. تعداد فولیکول هایی که می توانند در یک روش پیوند مو زده شوند بستگی به ویژگی های منظقه دهنده مانند قابلیت ارتجاعی پوست و تراکم فولیکول دارد.

دو تکنیک بمنظور برداشتن فولیکول از ناحیه دهنده وجود دارد:

۱-روش Strip Donor یا کاشت موی FUT

کاشت موی FUT

در این روش مو در ناحیه دهنده با حدود ۲ تا ۱۰ میلی متر جدا می شود. موی بالای ناحیه دهنده به طور معمول بلافاصله بعد از برداشت، منطقه را می پوشانند. برای ایجاد این پوشش، توصیه می شود که مو در این منطقه حداقل ۱-۱ ½ اینچ طول داشته باشد.
پس از بیهوشی ناحیه دهنده، یک تیغ جراحی مخصوصی بمنظور برداشت “نواری” از پوست موی ناحیه دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. این منطقه معمولا با روش trichophytic closure “LEDGE” که توسط دکتر رز (Dr. Rose) طراحی شده، بسته می شود، تا موها در ناحیه زخم رشد کند و نمایان بودن منطقه برداشت به حداقل برسد. در ۹۰٪ یا بیشتر موارد، خطوط اسکار عرضی حدود ۲ میلی متر یا کمتر دارند و فقط در صورتی که موها با شانه بالا زده شوند و به دقت نگاه شود، خطوط دیده می شوند. سپس “نوار” جدا شده، زیر میکروسکوپ به واحد های فولیکولی کوچک که حاوی ۱-۴ تار مو است تقسیم می شود. شکاف های کوچک که از اندازه ای حدود سر سوزن تزریقی دارند، در ناحیه گیرنده ایجاد می شود و پیوندها در این دهانه های کوچک قرار می گیرند. مصرف داروهای کاهنده در اولین شب توصیه می شود.

۲-روش Follicular Unit Extraction/Follicular Isolation Technique / ARTAS (شیوهFUE (استخراج واحد فولیکولی) یا کاشت موی FIT (تکنیک جداسازی فولیکول ها)):

کاشت موی FIT

در روش کاشت موی FIT بر خلاف روش strip نواری یا کاشت موی FUT، کل نواحی پشت سر باید کاملا تراشیده شود. روش کاشت موی FIT روشی متفاوت برای جداسازی واحدهای فولیکولی از ناحیه دهنده است. در این روش از یک سوزن کوچک (۰٫۸-۱mm قطر) به نام “پانچ” به منظور برداشت واحدهای فولیکولی مجزا بصورت غیر تهاجمی از منطقه دهنده استفاده می شود و زخم های کوچک “نقطه مانندی” به جای زخم خطی ایجاد می شود. مزیت روش کاشت موی FIT این است که می توان بدون نمایان بودن، موهای ناحیه دهنده را کوتاه تر کرد، البته اگر کاملا سر تراشیده شود، نقطه های FIT قابل مشاهده است.
اخیرا در دنیا از سیستم روباتیک مبتنی بر پزشک ARTAS برای روش کاشت موی FIT استفاده می کنند که پیشرفته ترین روش از نظر تکنولوژی در سراسر جهان است. با روش ARTAS، تکنولوژی پیشرفته دیجیتال با استفاده از هدایت لیزر، یک کاشت رباتیک دقیق انجام خواهد شد؛ مو را از پشت سر برداشته و در مناطق دچار طاسی قرار می دهد و موها بصورت دائم رشد کرده و ظاهری کاملا طبیعی خواهند داشت.
دکتر Rose یکی از بنیان گذاران روش کاشت موی FIT بوده و از سال ۲۰۰۴ این روش را انجام داده است. هدف کلینیک ما استفاده از آخرین تکنولوژی روز (ARTAS) به همراه مهارت های تخصصی یک جراح کاشت موی FIT با تجربه، برای شماست.
مزایای این روش عبارتند از: ناحیه دهنده بدون زخم های خطی خواهد بود، در حقیقت، منطقه دهنده نسبت به روش های سنتی بهبود سریع تری خواهد داشت و تقریبا هیچ دردی پس از عمل وجود ندارد. پس از آن بیمار می تواند موهای خود را کاملا کوتاه کند (اما به طور کامل اصلاح نکند) بدون اینکه اثری از جراحی دیده شود. علاوه بر این، بیماران که به وسیله روش Strip Donor یا کاشت موی FUT به طور گسترده ای تحت درمان قرار گرفته اند، و دیگر نمی توان این تکنیک را برایشان اجرا کرد، می توانند از تکنیک ARTAS یا کاشت موی FIT به کاشت فولیکول بپرازند.

برتری های تکنولوژی ATRAS یا کاشت موی FIT برای بیماران چیست؟

۱٫ دقت، انسجام و صحت بیشتر برای برداشت موهای منطقه دهنده.
۲٫ با حداقل تهاجمی بودن.
۳٫ بدون ایجاد زخم خطی
۴٫ فولیکول های مو را می توان در نواحی که زخم های خطی بدلیل روش strip ایجاد شده، قرار داد.
۵٫ بهبود سریع با درد کمتر.

بیماران اغلب در مورد تفاوت بین روش‌های کاشت موی FUT و کاشت موی FIT می پرسند. در اینجا اطلاعاتی درمورد این دو روش وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید که ما هر دو تکنیک را ارائه می دهیم.

روش strip یا کاشت موی FUT:

۱٫ قادر به برداشت تعداد بیشتری از واحد های فولیکولی (گرافت) در یک زمان کوتاه است.
۲٫ بدون نیاز به تراشیدن کامل منطقه دهنده
۳٫ جلسات متعددی را می توان با استفاده از همان اسکار پیش برد.
۴٫ موجب یک زخم خطی می شود. با ” ledge closure”، دیدن زخم بسیار دشوار است اما اگر مو خیلی کوتاه شود نمایان خواهد بود.

روش کاشت موی FIT :

۱٫ بدون اسکار خطی
۲٫ بیمار قادر خواهد بود موهایش را بسیار کوتاه تر از حالت مجاز در روش خطی (strip) کند.
۳٫ منطقه دهنده سر باید به طور کامل تراشیده شود.
۴٫ اگر چندین جلسه لازم باشد، ممکن است ناحیه دهنده کم پشت شود.
۵٫ زخم هایی که به صورت “نقاط کوچک” هستند، تنها در صورت تراشیدن کامل مو نمایان خواهند شد.

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)
PRP روشی است که در آن از خون خود بیمار در پیوند استفاده می شود. پلاسمای غلیظ شده خون دارای مقادیر زیادی پلاکت است که حاوی فاکتورهای رشد و ترمیم هستند. این فاکتورها به ترمیم زخم کمک کرده و ممکن است در رشد فولیکول های پیوند شده موثر باشند. مطالعات نشان داده اند که PRP باعث کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن در محل پیوند شده و درصد رشد فولیکول های پیوندی را بهبود می بخشد. ما PRP برای تمام روش ها توصیه می کنیم، اما به ویژه برای بیماران که پیوند قبلی داشته اند.
®EXPAREL
برای کاهش ناراحتی پس از عمل جراحیstrip donor در روش کاشت موی FUT در پایان فرآیند پیوند EXPAREL را می توان به منطقه دهنده بیمار تزریق کرد.
• EXPAREL یک ضد درد موضعی است که حاوی بی حس کننده موضعی بوپیواکائین است. بی حس کننده های موضعی با بی حس کردن بافت اطراف محل جراحی، موجب تسکین درد می شوند.
• EXPAREL به گونه ای طراحی شده است که رها شدن دارو در طول زمان انجام می گیرد و می تواند درد را تا ۴۸ ساعت کنترل کند.
• علاوه بر EXPAREL، جراح ممکن داروهای دیگری برای کنترل درد ارائه دهد.
• هر بیمار متفاوت است و بسته به اینکه چگونه به EXPAREL پاسخ می دهد، ممکن است در طول بهبودی به داروهای کم تری برای تسکین درد نیازمند باشد.

  • حمید معبودی