اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

  • ۰
  • ۰

با افزایش سن، پوست و بافت های صورت به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این اتفاق منجر به افتادگی و چین و چروک صورت می شود. جراحی لیفت صورت، که به آن ریتیدکتومی نیز گفته می شود، یک عمل زیبایی است که باعث کشیده شدن و سفت شدن تمامی بافت های صورت می شود.

لیفت صورت می تواند برای از بین بردن پوست اضافی، صاف شدن چین و چروک ها و سفت شدن بافت صورت انجام شود. لیفت صورت شامل ابرو یا لیفت چشم نیست، اگرچه ممکن است این کارها همزمان انجام شود. لیفت صورت فقط در دو سوم پایین صورت متمرکز شده است. به دلایل مختلف افراد لیفت صورت را انجام می دهند. یک دلیل معمول کمک به پنهان کردن علائم پیری است.

هزینه لیفت صورت چقدر است؟

هزینه لیفت صورت طبق نرخ اعلام شده توسط انجمن جراحان پلاستیک تعیین خواهد شد. این مبلغ شامل هزینه های بیمارستان یا مرکز جراحی، بیهوشی یا هزینه های مربوطه نمی شود. بنابراین ممکن است هزینه نهایی بیشتر باشد. هزینه های شما بسته به نتایج دلخواه، تخصص جراح و موقعیت جغرافیایی شما متفاوت خواهد بود.

لیفت صورت چگونه انجام می شود؟

در طی جراحی لیفت صورت، جراح شما چربی و بافت زیر پوست را به حالت زیر تغییر می دهد:

به صاف کردن چین ها کمک می کند

از بین بردن پوست اضافی که باعث ایجاد افتادگی می شود

پوست صورت را کشیده کرده و سفت کنید

روش لیفت صورت چگونه است؟

لیفت صورت بسته به نتایج دلخواه شما متفاوت است. به طور سنتی، برشی در خط رویش مو نزدیک شقیقه ایجاد می شود. برش از جلوی گوش شروع شده، سپس به قسمت پایین پوست سر در پشت گوش برمی گردد. چربی و پوست اضافی ممکن است از روی صورت برداشته و یا توزیع شود.

اگر حداقل افتادگی پوست وجود داشته باشد، ممکن است لیفت صورت “مینی” انجام شود. این روش لیفت صورت شامل برش های کوتاهتر است.

اگر قرار است لیفتینگ گردن نیز انجام شود، پوست و چربی اضافی از بین می رود. پوست گردن سفت شده و به سمت بالا و عقب کشیده می شود. این کار اغلب از طریق برشی درست در زیر چانه انجام می شود. برش ها اغلب با بخیه های جذبی یا چسب پوست دوخته می شود.

در برخی موارد ممکن است لازم باشد برای برداشتن بخیه ها به جراح مراجعه کنید. برش ها به گونه ای ایجاد می شوند که با خط مو و ساختار صورت شما مخلوط شوند. بعد از جراحی غالباً یک لوله تخلیه جراحی و همچنین باندپیچ صورت خواهید داشت.

 

بعد از جراحی، پزشک احتمالاً داروی ضد درد را برای شما تجویز می کند. ممکن است همراه با تورم و کبودی، مقداری درد یا ناراحتی مرخص شوید. این ها همه طبیعی هستند. پزشک شما در مورد زمان برداشتن هر نوع پانسمان یا تخلیه و زمان قرار ملاقات بعدی برای شما دستورالعمل هایی را ارائه می دهد. هنگامی که تورم کاهش یافت، می توانید تفاوت در شکل ظاهری خود را مشاهده کنید. این پروسه معمولاً چندین ماه طول می کشد.

به طور معمول، حدود دو هفته بعد از عمل برای شروع فعالیت های طبیعی در روز، به خود فرصت دهید. برای انجام فعالیت های سنگین تر مانند ورزش، حدود چهار هفته صبر کنید. هرچند شرایط جسمانی همه افراد متفاوت است. بنابراین می توانید از پزشک خود بپرسید، از چه زمانی ممکن است فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.

برای کمک به افزایش نتایج لیفت صورت، روزانه صورت خود را مرطوب کنید. از آن در برابر آفتاب محافظت کنید و به طور کلی یک سبک زندگی سالم داشته باشید. نتایج لیفت صورت تضمین شده نیست. شما ممکن است از یک عمل جراحی نتیجه دلخواه خود را نگیرید. گاهی اوقات جراحی بعدی لازم است.

با پزشک خود درمورد اینکه چه کاری می توانید برای اطمینان از موفقیت عمل لیفت صورت انجام دهید صحبت کنید. بهتر است انتظارات منطقی را از جراحی داشته باشید.

بیمه احتمالاً هزینه لیفت صورت را پرداخت نمی کند، زیرا این عمل جراحی زیبایی محسوب می شود. بنابراین، لازم نیست از طریق یک ارائه دهنده بیمه تأیید شده مراجعه کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که جراح شما توسط هیئت مدیره جراحان پلاستیک کشور تأیید شده باشد. این تضمین می کند که برخی از استانداردهای تخصصی و بهترین شیوه های جراحی رعایت شود.

 

دستورالعمل های دارویی را دنبال کنید

در مورد اینکه چه داروهایی را باید قطع کنید و چه موقع آنها را قطع کنید، دستورالعمل دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، احتمالاً حداقل دو هفته قبل از جراحی از شما خواسته می شود که هر داروی رقیق کننده خون یا مکمل را قطع کنید. با پزشک خود درمورد اینکه چه داروهایی بی خطر هستند و یا اینکه آیا باید دوز دارو تنظیم شود، صحبت کنید.

  • صورت و موهای خود را بشویید

به احتمال زیاد صبح روز جراحی از شما خواسته می شود که موها و صورت خود را با صابون میکروب کش بشویید.

  • از غذا خوردن پرهیز کنید

از شما خواسته می شود بعد از نیمه شب قبل از عمل لیفت صورت، از خوردن هر چیزی خودداری کنید. شما می توانید آب بنوشید و داروهایی را که توسط جراح شما تأیید شده است را مصرف کنید.

با یک همراه هماهنگ کنید

اگر لیفت صورت شما به صورت سرپایی انجام شد، برنامه ریزی کنید که کسی بعد از جراحی شما را به خانه برساند و شب اول بعد از جراحی در کنار شما باشد. لیفت صورت در بیمارستان یا یک مرکز جراحی صورت می گیرد.

قبل از عمل لیفت صورت

بعضی اوقات عمل با آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود که فقط بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر، بیهوشی عمومی انجام می شود که شما را بیهوش می کند.

 

همچنین بهتر است لیستی از سوالات را برای ملاقات با جراح خود تهیه کنید.

  • آیا من کاندید مناسبی برای لیفت صورت هستم؟
  • آیا گزینه های دیگری برای من وجود دارد؟
  • به کدام نوع عمل لیفت صورت احتیاج دارم؟
  • چه نتایجی می توانم انتظار داشته باشم؟
  • نتایج چه مدت طول می کشد؟
  • اگر از نتایج راضی نباشم چه گزینه هایی پیش رو دارم؟
  • چه مدت جراحی طول می کشد؟
  • چه موقع می توانم به خانه بروم؟
  • پس از جراحی چه محدودیت هایی برایم پیش خواهد آمد؟
  • چه زمانی می توانم به کار و فعالیت های دیگر برگردم؟
  • چه زمانی می توان دوش گرفت و چگونه باید از برش های خود مراقبت کنم؟
  • چه نوع کمکی در خانه نیاز دارم؟
  • چگونه باید داروهایم را مصرف کنم؟
  • چگونه مشکل من را درمان خواهید کرد؟
  • چه زمانی باید ملاقات بعدی را از شما پیگیری کنم؟
  • چگونه باید با شما تماس بگیرم؟

 

منبع :  دکتر علی اصغر صلاحی

  • ۹۹/۱۲/۰۳
  • حمید معبودی

لیفت صورت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی