اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که هدف از انجام این عمل بهبود بخشیدن به پلک های بالایی و پلک های پایینی است. در این عمل پوست های اضافی اطاف پلک را برمیدارند و باعث از بین رفتن چین و چرو های اضافی اطراف پلک میشود، که باعث جوان ترشدن و زیباتر شدن چشم های شما میشود.

به طور معمول این عمل برای افرادی که افتادگی پلک در اطراف چشم خود دارند مناسب است. اگر قصد انجام این عمل را دارید بهتر است، قبل از آن، با یک جراح و متحصص جراح پلاستیک مشورت کنید، تا درمود نحوه انجام عمل، انواع عمل بلفاروپلاستی، هرینه و عوارض آن آگاهی کامل داشته باشید.

انواع بلفاروپلاستی پلک

بلفاروپلاستی به دونوع، بلفاروپلاستی پلک بالا و بلفاروپلاستی  پلک پایین تقسیم می شوند.  در درجه اول، بلفاروپلاستی تحتانی را برای از بین بردن پف و چربی زیر چشم استفاده می ‌کنند. این در حالی است که برای رفع افتادگی پلک‌های فوقانی از عمل  بلفاروپلاستی فوقانی کمک گرفته می شود. یادآور می شویم که این عمل می ‌تواند بینایی طبیعی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا جهت اصلاح پوست پلک بالا و از بین بردن افتادگی آن از این نوع عمل استفاده می‌ شود. ممکن است در برخی اوقات قسمتی از بافت چربی اطراف چشم شما در این عمل حذف شود. گاهی اوقات افتادگی ‌پوست در افراد به قدری حاد است که ممکن است اختلالاتی در بینایی فرد نیز ایجاد کند. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا به خوبی می ‌تواند این مشکلات و اختلالات را برطرف کرده و موجبات تقویت گستره بینایی فرد را فراهم کند.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین به منظور حذف پف زیر چشم و کیسه های چربی پایین چشم از این نوع عمل استفاده می شود. چنانچه پس از برداشت چربی اضافی پلک پایین شما دچار افتادگی شود با استفاده از جراحی می توان پوست اضافی را حذف نمود.

بلفاروپلاستی پلک بالا، افتادگی پلک شما را برطرف می‌کند که این موضوع از دو جنبه زیبایی و درمانی تاثیر دارد و چهره شما را جوان و زیبا می‌کند. در این جراحی پزشک پوست اضافه‌ای که بر روی چشم شما افتاده است را برمی‌دارد و با این کار به چشم شما حالت طبیعی و زیبا می‌دهد، همچنین این جراحی به درشت دیده شدن چشم‌های شما نیز کمک می‌کند. در بلفاروپلاستی پلک پایین شرایط فرق می‌کند و پزشک کیسه‌های چربی که در زیر پوست شما جمع شده است را بر می‌دارد و با این کار ورم و پف کردگی زیر شما را به طور کامل برطرف می‌کند. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید در چنین شرایطی از پزشک خود درخواست برداشتن پوست‌های اضافه‌ای که اطراف چشم‌ها وجود دارد و باعث چین و چروک شدن را نیز داشته باشید.

فواید جراحی بلفاروپلاستی

افزایش سن و وجود عوامل ارثی ممکن است در پلک افراد مشکلاتی ایجاد کند. این مشکلات گاهی اوقات علاوه بر ایجاد ظاهری پف آلود و نامناسب می ‌توانند بینایی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهند. عمل بلفاروپلاستی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مشکلات این ناحیه از بدن را برطرف کنند. از فواید و مزایای این عمل می توان به جلوگیری و رفع سنگین شدن پلک اشاره کرد. وجود پوست و چربی بیش از حد در پلک های فوقانی ممکن است با ایجاد ظاهری پف کرده در بینایی افراد اختلال ایجاد کنند. این مشکل با استفاده از عمل بلفاروپلاستی به راحتی قابل حل خواهد بود.

شرایط  انجام بلفاروپلاستی پلک

در ابتدا این نکته را بیان کنیم که عمل بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود. این عمل در اکثر موارد حتی نیاز به بستری شدن افراد نیز نخواهد داشت. عمل بلفاروپلاستی نیاز به بیهوشی نداشته و به صورت بی حسی موضعی انجام می گیرد. این شرایط موجب می ‌شود که خطر و عوارض بیهوشی در این عمل وجود نداشته باشد.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی‌هایی محسوب می‌شود که عموما نتیجه رضایت بخشی برای آن به ثبت رسیده و کمتر کسی بوده است که با مشکل مواجه شود؛ اما این موضوع و آمار به طور 100 درصد نبوده و در برخی از شرایط گزارش‌هایی مبنی بر خطراتی که این عمل به همراه خواهد داشت به ثبت رسیده است. از جمله خطرات احتمالی می‌توان اشاره داشت به مواردی چون:

  • خشک شدن و سوزش چشم
  • عفونت کردن
  • خونریزی
  • تاری دید
  • آسیب به عضلات چشم
  • مشکل در باز و بسته کردن پلک چشم
  • تغییر رنگ پوست

در کنار این عوارض مشکلات دیگری نیز برای بلفاروپلاستی وجود دارد که می‌توان به مواردی چون لخته شدن خون، واکنش به بیهوشی، عوارض قلبی و ریوی نیز اشاره کرد. توجه داشته باشید پزشک انتخابی شما در رخ دادن این حوادث بسیار تاثیر دارد، چرا که اگر شما پزشک متخصص و ماهری را انتخاب کنید، قطعا می‌داند که چه اقداماتی باید انجام شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

برای اصلاعات بشتر درباه بلفاروپلاستی میتوانید روی این لینک کلیک کنید.

  • حمید معبودی