اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

اطلاعات عمومی

برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود این سایت را دنبال کنید

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی در واقع جراحی پلاستیک پلک ( لیفت پلک ) است که با نام‌های دیگری چون بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی و بلفاروپلاستی پلک بالا یا فوقانی نیز شناخته می‌شود؛ اما سوالی که پیش می‌آید درباره چیستی و چگونگی عمل بلفاروپلاستی است. در راستای این سوال باید گفت که پزشک در این عمل، مواردی چون افتادگی و پف پلک و همچنین چین و چروک‌های اطراف آن را برطرف می‌کند.

بدون شک این موارد می‌تواند در جوان دیده شدن چشم‌ها و صورت شما تاثیر بسزایی داشته باشند و اگر شما از دسته افرادی هستید که از افتادگی پلک یا پف و چروک‌های اطراف آن رنج می‌برید، ما به شما عمل بلفاروپلاستی را پیشنهاد می‌دهیم.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به زیبایی و جوان دیده شدن خود اهمیت می‌دهید، باید به فکر روش و شیوه‌های جوان سازی چشم‌های خود باشید. بلفاروپلاستی یکی از روش‌های کارآمد و موثر در جوان سازی چشم‌های شما محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند چهره‌ی جوان و جذاب تری داشته باشید.

مواردی که نشان می‌دهند شما به بلفاروپلاستی نیاز دارید

مواردی چون افتادگی و پف پلک یا چین و چروک‌های دور چشم، عموما به دلیل بالا رفتن سن اتفاق می‌افتند، چرا که پوست و بافت‌هایی که در زیر آن قرار دارند به مرور شل و افتاده می‌شوند. بافت‌های چربی که شل شده اند به سمت یک نقطه حرکت و در آنجا جمع می‌شوند که پلک چشم یکی از اصلی ترین این نقاط محسوب می‌شود؛ البته باید گفت اطراف چشم نیز به نسبت جاهای دیگر زودتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بدون شک چشم‌ها یکی از اصلی ترین اجزای صورت محسوب می‌شوند که در مرکز صورت قرار دارند؛ اما مشکلی که وجود دارد، این است که چشم‌ها زودتر از اجزای دیگر صورت، روند افزایش سن را نشان می‌دهند.

پوستی که بر روی پلک بالا قرار دارد حالت کش آمدگی پیدا می‌کند و بر روی چشم می‌افتد.

پلک بالا در بعضی از مواقع از سمت گوشه پوست اضافه پیدا می‌کند و همان پوست اضافه آویزان می‌شود.

شل شدن عضلات پلک و ایجاد اختلال در تحمل وزن پلک

ایجاد چین و چروک در اطراف پلک و چشم

حالت پف کردگی زیر چشم یا پلک بالا که به دلیل تجمع بافت‌های چربی پوست است.

در برخی از مواقع افتادگی ابرو نیز نشان دهنده افتادگی پلک است.

توجه داشته باشید که هر یک از مواردی که برای شما ذکر کردیم، نتایجی را به همراه خواهند داشت. از بارز و شایع ترین نتایج این موارد می‌توان به کوچک و جمع شدن چشم‌ها، کاهش میدان دید، خستگی چشم و پلک و همچنین پیرتر به نظر رسیدن شما می‌شود.

عمل بلفاروپلاستی چه تغییراتی را ایجاد می‌کنند؟

شاید تا به اینجا متوجه شده باشید که بلفاروپلاستی چیست و چه تاثیری بر ظاهر شما می‌گذارد؛ اما در این قسمت به صورت اختصاصی تغییراتی که عمل بلفاروپلاستی ایجاد می‌کند را برای شما بیان می‌کنیم تا به خوبی با تاثیرات این جراحی آشنا شوید.

بلفاروپلاستی پلک بالا، افتادگی پلک شما را برطرف می‌کند که این موضوع از دو جنبه زیبایی و درمانی تاثیر دارد و چهره شما را جوان و زیبا می‌کند. در این جراحی پزشک پوست اضافه‌ای که بر روی چشم شما افتاده است را برمی‌دارد و با این کار به چشم شما حالت طبیعی و زیبا می‌دهد، همچنین این جراحی به درشت دیده شدن چشم‌های شما نیز کمک می‌کند. در بلفاروپلاستی پلک پایین شرایط فرق می‌کند و پزشک کیسه‌های چربی که در زیر پوست شما جمع شده است را بر می‌دارد و با این کار ورم و پف کردگی زیر شما را به طور کامل برطرف می‌کند. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید در چنین شرایطی از پزشک خود درخواست برداشتن پوست‌های اضافه‌ای که اطراف چشم‌ها وجود دارد و باعث چین و چروک شدن را نیز داشته باشید.

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست؟

یکی از موضوعاتی که امروزه متخصصان با آن روبرو می‌شوند، مراجعه افراد جوان برای انجام عمل بلفاروپلاستی است. باید گفت این عمل برای این دست از افراد عمل مناسبی نخواهد بود، چرا که سن این دست از افراد به گونه‌ای است که چهره آن‌ها ثابت و پایدار نشده و امکان تغییرات برای آن‌ها وجود دارد و از همین جهت توصیه می‌شود تا سن 30 – 35 سالگی به این عمل فکر نکنید. همچنین توجه داشته باشید درخواست بیش از حد برای کوتاهی پلک نداشته باشید، چرا که اگر این کار را انجام دهید پلک شما بیش از حد کوتاه می‌شود و چشم شما به مرور خشک می‌شود که خشکی چشم به مرور زمان می‌تواند به بینایی شما آسیب وارد کند.

همچنین لازم است بدانید که عمل بلفاروپلاستی برای برطرف کردن مشکلاتی چون خط اخم، چروک بین دو ابرو، افتادگی ابرو و برطرف خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم مناسب نیست و برای برطرف کردن هر یک باید از شیوه و روش مخصوصی استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل‌هایی محسوب می‌شود که پس از انجام آن بیمار می‌تواند کارهای خود را انجام دهد؛ اما به هر حال بهتر است فردی در کنار بیمار باشد تا بتواند مراقبت‌های اولیه را انجام دهد. علاوه بر این موضوع، شرایط دیگری نیز امکان دارد برای شما رخ دهد که می‌توان به مواردی چون ورم، کبودی، درد، احساس کشیدگی پلک، بسته نشدن پلک به طور کامل و مواردی از این دست اشاره کرد؛ اما توجه داشته باشید که هیچ کدام از شرایط، غیر طبیعی نیستند و جای نگرانی نخواهند داشت و پس از گذشت مدتی این شرایط نیز برطرف می‌شود.

 

منبع: https://draliasgharsalahi.com/%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C/

 

  • حمید معبودی